2009-09-28

The talk

Jag ser verkligen fram emot studentträffen på onsdag. Inte bara för att det ska blir kull att träffa alla andra studenter, vet inte riktigt hur många det är men, och kvinnan jag var placerad hos först kommer också så det ska bli kul att träffa henne. Jag har snackat lite med henne på facebook och hon verkar väldigt trevlig så det ska bli kul. En anna person jag hoppas på att träffa på onsdag är min nuvarande värdmammas jobbarkompis. Jag är nämligen aningen irriterad på henne. I går, efter att Cheryl (min värdmamma) kommit hem från jobbet stod hon i köket och bläddrade igenom posten när jag kom för att ta lite vatten. Hon såg lite upprörd ut och berättade för mig att hennes jobbarkompis, som håller på att bli en local cordinator, hade frågat henne om jag sover på golvet. Hon hade också berättat för Cheryl att organisationen letar efter en ny familj och att jag med största sannolikhet inte kommer att bo kvar hos dem. Det var precis det jag inte ville skulle hända, att familjen fick veta genom någon annan. Jag skäms över att jag tog ansvaret och berättade för familjen på en gång och nu känner hon sig sårad över att ingen berättade för henne. Det som gör mig förbannad är att hennes jobbarkompis inte kunde hålla det för sig själv. Det är väldigt oproffsigt av henne att inte tänka på att det kanske fanns en anledning till att familjen inte visste än. Om jag träffar henne på onsdag ska jag prata med henne och fråga vad hon egentligen tänkte. Hur som helst tog Holly det väldigt bra. Cheryl var sårad över att ingen hade litat på henne tillräckligt för att berätta eller prata med henne och det kan jag förstå. Dem vet fortfarande inte att det var jag som tog kontakt med organisationen och ville byta Jag försökte förklara för både Holly och Cheryl att jag höll med organisationen när det kommer till flyttningen, att det är lite mycket för mig och att jag kan förstå att organisationen vill att jag ska vara in en mer stabil familj. Det faktum att jag sa att vi fortfarande kan vara vänner och göra saker tillsammans verkade i alla fall få dem båda att känna sig bättre till mods. Jag ser i alla fall fram emot att träffa alla på onsdag, studenter som organisations-folk.

3 kommentarer:

  1. Jättespännande att följa dig =)hoppas det ordnar sig med familjen.Kram Eleonor

    SvaraRadera
  2. Tjena Siggan, visst är det surt när man inte kan lita på folk. Håll dej lugn, så du inte tappar fokus. Tycker du har rätt i allt du säger. Vissa människor går inte att lita på, problemet är bara att veta villka.

    sköt om dej Siggan 1000 kramar/ pappsen

    SvaraRadera
  3. vilken jobbig händelse. konstigt att informationen spreds så snabbt. oproffsigt!!

    lycka till bruden
    kram elsa

    SvaraRadera