2010-06-10

Graduation och After grad party

I fredags var det äntligen dags för graduation, examensceremonin alltså. På morgonen var det genrep och jag trodde att man skulle vara uppklädd men det hade jag tydligen tagit fel på för alla kom i t-shirt och flip-flops och jag kom i högklackat och finklänning men jag var ju i alla fall snyggast där. Efter genrepet hämtade mamma, pappa, Erik och Oskar upp mig och vi åkte till Target och Walmart för en snabb shopping runda för att se om vi kunde hitta några Levi's åt pappa. Efter vår mini-shoppingrunda skjutsade de hem mig så att jag skulle ha tid att göra mig i ordning för ceremonin. Min plan var att jag skulle hinna ta en tupplur men med tanke på att jag inte hade börjat packa än och jag ville göra mig extra fin inför ceremonin så insåg jag att det inte fanns någon tid för vila. När jag väl började packa sprang tiden iväg så jag hann inte med någon fräsig sminkning som jag hade tänkt mig, men det spelade ju inte så stor roll egentligen med tanke på att ingen kunde se mig så noga under ceremonin ändå.
Själva ceremonin var inte så långdragen som jag trodde att den skulle vara och en fis i rymden jämfört med stipendium ceremonin veckan före. Jag var tvungen att vara på plats en tima före, alltså klockan 18. Klockan sju var vi alla uppradade ovanför läktarna. Först gick alla lärare i två led ner framför scenen och sedan kom vi efter och gick emellan lärarna, kramade om dem och sa tack och adjö. Sedan gick vi alla och satte oss. Innan de började dela ut diplomen höll klassens president och klassens akademiskt bäste tjej och kille ett tall var. Vi gick rad för rad ner till scenen och hämtade vårt diplom var för sig. Jag var i första raden, vilket var skönt så att jag fick sitta ner resten av tiden. Ungefär klockan nio var hela grejen klar och vi fick kasta hattarna i vädret.
Sedan åkte vi tillbaka till min bonusfamilj och åt lite nattmackor före jag skulle åka till skolan och gå på after grad party. Det är ett party som en grupp föräldrar spenderar hela året åt att planera och hela high school, fyra år, åt att samla in pengar till. Det började klockan 23 och fortsatte hela natten ända till klockan 6 på morgonen. Allt från tv-spel till ett sådant där bås med flygande pengar i och hopp-borgar hade dem. Man kunde också vinna en massa fina priser som till exempel $50 och $100 i kontanter, en platt-tv, en iPod, en minikyl och en massa annat, jag vann dock inget särskilt men det kanske var lika bra med tanke på att jag har nog så mycket problem med att få med mig allt hem som det är. En supertrevlig dag och kväll blev det i alla fall, fast trött var jag när huvudet äntligen landade på kudden cirka 06.45!


Jag och Tanita på storbilds-tv:n, glada som tusingen!
Jag och den bästa bonusfamiljen någonsin utanför "the Dome" där ceremonin var
Alfredo fixar naglarna tillsammans med mig, väldigt fint med lila med stjärnor blev det för honom
Från vänster: Laura, Alfredo, Jag, nån tjej jag inte känner haha, och Tiffany

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar