2010-05-17

Art Show

Under större delen av förra veckan var det en konstutställning på skolan med elevernas målningar och skulpturer. Det var mycket av mina grejer som var snabbt ihop-kastat men några grejer har jag i alla fall gjort som jag är rätt nöjd med. Man kunde också vinna rosetter som dömdes av en jury. Jag är inte helt säker på vilka som var i juryn men förmodligen lärare och jag vet att rektorn gav ett särskilt pris också. Förutom ära och en liten rosett var det inget speciellt man vann så det var väl inte en sådan stor grej men jag vann i alla fall två rosetter.
Här är några grejer jag ställde ut, de jag var mest nöjd med.


I den här uppgiften var det meningen att vi skulle måla det "negativa utrymmet" och använda oss av motsatsfärger. Det här var en av de uppgifter jag vann en rosett för.
Det här var en uppgift då vi använde löst blyerts, det här var den andra uppgiften jag vann en rosett för.
Akvarell målningen vi gjorde, jag valde det vanliga motivet, Bettnes hamn.
Det här var en uppgift vi hade då vi skulle komponera en bild med endast små, små prickar. Tyckte att det var en rätt så snygg idé i slutändan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar