2010-05-27

Redovisningar

Den här veckan var min sista vecka i skolan och jag kan knappt fatta att det är sant! Det känns som att jag fortfarande har mycket kvar att göra och många kvar att träffa men eftersom måndag är "memorial day" och vi är lediga samt att jag tagit ledigt resten av nästa vecka så var idag min sista skoldag med lektioner enligt vanligt schema.
Igår hade jag en sista redovisning i government och jag hade bestämt mig för att göra den riktigt bra. Uppgiften var att välja en volontärorganisation och hålla en power point presentation om den. Man fick välja om man ville jobba i grupp eller ensam och med tanke på att jag har svårt att göra saker på någon annans sätt än mitt så gjorde jag hela arbetet själv. Jag letade runt online ett tag och hittade till slut en liten organisation som heter AVI (Adventures & Voluneering in India). Jag började läsa om den och insåg att det här är verkligen något som jag vill göra i framtiden. För att göra en lång historia kort blev jag väldigt taggad och höll en sjujäkla presentation. Alla gillade den skarpt och jag fick massa beröm från både min lärare och mina klasskamrater så det var en liten seger i sig och så sa Mr. Scott, min lärare, att han tyckte min engelska har förbättras en hel del så det var skönt att höra, själv märker man ju som inte sånt där. Det enda problemet med redovisningen var väl kanske att den var tre gånger längre än tidsgränsen, 18 minuter och 22 sekunder babblade jag på om fattigdom, kastsystemet och kvinnliga rättigheter! Nu är jag alltså väldigt peppad på att komma hem och engagera mig i en massa grejer, precis som "back in the days"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar