2010-05-31

Super sista helg före graduation

Nu är det inte mer än en vecka tills jag drar vidare mot Washington DC och New York med Umeå och co. så den här helgen såg jag till att göra till en bra en! I lördags tog jag med mig Sofie, från Danmark, och Julia, från Brasilien och drog på premiären av Sex and the city 2. Planerar du inte redan att gå och se den rekommenderar jag starkt att tänka om. Så jävla rolig film alltså! Jag avgudar ju första filmen men den var långt ifrån lika rolig som den andra, alltså mer dram och romantik i första filmen och mer komedi och rullande på golvet i den andra. Hur som helst sov jag över hos Sofie på lördagskväll, vilket var supermysigt. På söndag eftermiddag åkte jag tillsammans med Sofies värdfamilj, som är helt underbart rolig, och bowlade. Det gick väl sådär för mig till att börja med men när vi spelade den andra matchen slutade jag, förvånansvärt, som tvåa. Kul var det i alla fall att få spendera lite tid med hennes värdfamilj en sista gång innan jag åker.
Efter bowlandet fick vi skjuts tillbaka till min bonusfamilj där det var en lite dramafylld kväll för en gångs skull mellan mina bonussystrar. Allt löste sig tillslut däremot, vilket var skönt för då kunde jag och Sofie gå ut i jacuzzin och slappa under stjärnorna ett tag. Ljuvligt varm och skön var söndagskvällen vill jag lova!
Idag, måndag alltså, var det memorial day, alltså en röd dag, så vi hade anordnat en sista träff med organisationen och alla utbytesstudenter här. Det slutade med nära på 40 personer! Trevligt var det i alla fall och jag tryckte i mig alltför mycket mat men det var det värt, för gott var det.
Resten av veckan har jag tagit ledigt och imorgon, tisdag, kommer Umeå till Lynchburg och då blir det väl slut på vilan kan man tänka sig. Jag får väl åtminstone hoppas på att det vackra vädret håller i sig, förhoppningsvis med lägre luftfuktighet däremot, ibland tror man ju att det är en bastu man vandrar om kring i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar